Om oss

Yobber Recruit har vuxit fram utifrån en gemensam bild av företag och marknadens behov av en moderniserad rekryteringsprocess och stöd i affärsnära tjänster i syfte att tillsätta strategiskt och taktiskt viktig kompetensförsörjning.

För våra kunder

Vårt mål är att skapa företag med bestående framgång. Vi strävar efter att hjälpa dem att utveckla sin lönsamhet, vilket i sin tur leder till ett ökat behov av fler kvalificerade medarbetare. 

För våra kandidater

Får våra kandidater vill kunna erbjuda spännande och utvecklade tjänster hos attraktiva och värdebaserade arbetsgivare.

Vi är ett starkt innovationsdrivet företag med bakgrund från det kommersiella näringslivet där rekryteringstjänster har utgjort ett viktigt affärrsområde för oss på olika sätt.

Vi kommer från olika branscher på ledande positioner och tack vare vår bakgrund har vi lätt att förstå och likställa oss med ett företags behov och utmaningar vid rekrytering. Vi har stor förståelse för de utmaningar och begränsningar man har på HR och på ledningsnivå.

För oss på Yobber Recruit är kandidatens behov lika viktiga som företaget, därför marknadsför vi båda parter. Vi har många duktiga kandidater som söker nya spännande uppdrag och kvalitetssäkra arbetsplatser. Se mer och inspireras på sidan “Våra kandidater”.

Enkelhet

Personlighet

Värdeskapande

Varför Yobber Recruit?

Våra tjänster är inte mer unika än några andra. Det är människorna som gör företagen unika och för oss på Yobber Recruit tar vi verkligen fasta på det.

Våra värderingar ligger oss nära och det är utifrån dem vi byggt Yobber Recruit. För vi ser ett värde och behov från våra kunder och kandidater att man vill arbeta med och på ett företag som lever som de lär, utifrån sina värderingar. 

Precis som vi. För oss  handlar det om enkelhet, personlighet och värdeskapande. Och självklart hållbart.

Vilka är vi?

Bengt Lööw

Bengt Lööw kommer närmast från ett av Sveriges största rekryteringsföretag där han under 15 års tid har arbetat med chef- och specialisttjänstrekrytering. Han har även mer än 25 års erfarenhet från det finansiella näringslivet och har en gedigen bakgrund från högre sälj- och affärsutvecklande tjänster. Bengt har en stor människokännedom och ett genuint intresse för människor och utveckling. Hans stora engagemang märks i mötet med kandidater och företag. Han är lösningsorienterad och brinner för att bredda bilden av rekrytering. För Bengt handlar det mer än att hitta rätt person för jobbet utan att bidra till framgångsrika företag där människor vill stanna och utvecklas.

Peter Paunovic

Peter har under hela sin karriär varit fokuserad på försäljning och haft roller som försäljningschef och försäljningsdirektör. Efter att ha gjort en säljkarriär inom Kinneviksfären bytte han spår och fokus blev istället kundservice och har under många år arbetat med utbildning och coaching om bemötande. Hans entreprenörshjärta slår extra mycket för riktiga och viktiga möten oss människor emellan. Peter har utvecklat en rekryteringsplattform som gör att människan bakom cv:t kommer fram, vilket öppnar upp för en mer träffsäker och inkluderande rekrytering.